26 sierpnia 2016

Szampon bez SLS (pomocny przy łuszczycy skóry głowy)- Fito Kosmetik


Dzisiaj krótki post o szamponie, który od kilku miesięcy gości w mojej łazience. Mowa tutaj o rosyjskim szamponie FITO KOSMETIK. Wspominałam o nim we wpisie o pielęgnacji moich włosów.



Z tego, co widziałam w internecie, firma FITO KOSMETIK oferuje też inne szampony, ja jednak wypróbowałam wersję z dziegciem. Jest to szampon przeciwłupieżowy i właśnie dzięki temu, że szampon ma w składzie dziegieć, może okazać się pomocny przy łuszczycy skóry głowy. Dziegieć wykazuje działanie przeciwzapalne, odkażające, przeciwgrzybiczne i przeciwświądowe,  Trzeba jednak pamiętać, aby nie myć włosów rano, a jedynie wieczorem. Dziegieć bowiem może powodować fotouczulenie. Nie poleca się też stosować go w czasie ciąży.

A teraz kilka słów o szamponie. Szampon ma pojemność 450 ml i kosztuje około 10-18 złotych. Jest baaaaardzo wydajny, ja nie mogę go skończyć :) Szampon ma kolor ciemnobrązowy i zapach typowo ziołowy.

Skład produktu:
 Aqua, Sapindus Mukurossi Peel Floral Water, Cocamidoproyl Betaine, Aesculus Hippocastanum (Horse Chestnut) Seed Extract, Cocamide DEA, Glycereth-2, Cocoate, Sodium Laureth-5 Carboxylate, Glycerin, Salvia Offcinalis Essential Extract, Oleum Rusci, Juniperus Communis Fruit Oil, Maris Sal, Parfum, Glicol Distearate, Lactic Acid, Benzoic Acid, Sorbic Acid, Benzyl Alcohol, Saccharomyces Cerevisiae Extract, CI 45380.

Mamy tutaj raczej delikatne detergenty i substancje myjącą. Ale jak to bywa, znajduje się też kilka potencjalnych alergenów, np. Benzyl Alkohol. Widać też Oleum Rusci, czyli nasz dziegieć, a także wyciąg z szałwii. Skład jest raczej delikatny.

Szampon rozcieńczony wodą ładnie się pieni. Dobrze domywa oleje. Jestem z niego bardzo zadowolona. Również plus za wydajność i niską cenę. Włosy się po nim nie plączą, skóra głowy jest ukojona. Włosy sypkie i gładkie.
Szampon dostępny w sklepach internetowych, ale także w sklepach z rosyjskimi kosmetykami i sklepach ekologicznych i zielarskich.

A jakie delikatne szampony wy polecacie?

8 komentarzy:

  1. Miałam jeden z ich szamponów na wypróbowanie, całkiem fajnie się spisywał i byłam na prawdę zadowolona ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że są całkiem fajne. Przynajmniej ten, o którym pisałam :)

      Usuń
  2. Dla mnie niezastąpiona jest żółta wersja BabyDream :) Myje tak dobrze, jak klasyczna, niebieska - ale nie plącze tak włosów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiedziałam, że taka istnieje :) Na pewno spróbuję ;)

      Usuń
  3. Niestety nie znałam wcześniej tego szamponu, obecnie poszukuję tego idealnego, moje włosy są dosyć kapryśne :) Pozdrawiam i obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto wypróbować, ja też cały czas poszukuję tego idealnego

      Usuń
  4. Nie mam delikatnej skóry głowy, łuszczycy itd. i myję zwykłym szamponem z SLS. Myślę, że wypróbuję ten szampon, kiedy nadarzy się okazja.
    ___________________
    pisane-atramentem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli nie masz problemów ze skórą głowy, możesz wypróbować inne szampony tej firmy :)

      Usuń

Miło, że jesteś! ♥
Zawsze odwiedzam moich czytelników :)
Zaobserwowałaś/eś? Powiadom mnie w komentarzu!